torsdag 17 oktober 2013

QuickWindow Case: Recension

Idag mottog jag mitt nya skal, som jag fick av LG som alla andra testpiloter (Tack!). Eftersom att det är dett officiella skalet passar det alldelles utmärkt med en recension.

Utseende




Framifrån passar skalet bra in på G2:an, det är väldigt diskret (Svart färg) men har däremot en logga, vilket jag känner att de hade kunnat skippa för en mer minimal look. Något annat som jag tycker känns sådär är att skalet inte riktigt går igen, utan sticker ut en bit ovanför skärmens yta.

På baksidan är utseendet nästan likadant som utan skalet. Mönstret på plasten är exakt likadan, men en fördel är att alla loggor förutom LG-loggan försvinner. Skalet gör inte mobilen nämnvärt tjockare, men totalt sett blir mobilen nog runt 1 cm tock med skalet. Jag tycker faktiskt att LG kunde ha piffat upp baksidan lite. När man ändå har lagt runt 250 kr för ett skal hade de kunnat förbättra ytbehandlingen eller något liknande.

Med skalet på är knapparna inte mycket svårare att komma åt, men det märks klart. Notifikationsleden är tyvärr rätt mycket svårare att se med skalet på, iallafall från sidan.

Funktion

När du tänder skärmen med skalet på visas en klocka tillsammans med datum i det lilla fönstret. Du kan svepa åt vänster  för att komma åt musikspelarenwidgeten eller åt höger för att komma till en mer avancerad klockwidget med väderprognos. Nästa gång du tänder telefonen kommer det du senast var inne på visas.

Öppnar du skalet med låst skärm tas du direkt förbi låsskärmen till din telefon. Responstiden när du öppnar och stänger skalet är mycket bra.

Sammanfattning


Jag kan säga en sak: Jag kommer nog inte att använda det här skalet. Det är alldelles perfekt, men jag klarar helt enkelt inte av att varje gång lyfta på locket för att komma åt det jag vill, exempelvis notifikationerna. Det gör dessutom mobilen lite grovare och att öppna skalet utan två händer är svårt. Men allt detta är såklart personligt. Skalet ger väldigt bra skydd, det är inget snack om den saken. Och det kanske är en kompromiss man tycker är värd att ta. Om du gör det så är QuickWindow ett riktigt komponent skal. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Designed By Seo Blogger Templates