måndag 30 september 2013

Första intryck av LG G2!

Har nu haft några timmar på mig att bekanta mig med LG G2! Tänkte skriva några rader om mina intryck än så länge:

  • Byggkvaliten

När en telefon har en baksida gjord av plast är inte det första man tänker på att det utstrålar kvalité. Och nej, LG G2 är inte lika robust i handen som en HTC One, men är snäppet vassare än Galaxy S4 enligt mig. Den passar riktigt bra i handen och knapparna känns bra, även om de nu i början är lite svåra att hitta. Kan nämna en sak till : Jag fattar varför LG satte knapparna på baksidan. Jag har inte vant mig än, men när jag gjort det kommer det vara riktigt skönt!
  • Skärmen

Wow. Vill bara börja med att säga att när skärmar ställs mot varandra handlar det mycket om recensentens preferenser. Men ljusstyrkan och färgåtergivningen är verkligen briljant! Dessutom är det en perfekt skärmstorlek!
  • Batteriet

Laddar något segt via USB, men batteritiden är helt enkelt grym av min upplevelse än så länge. Speciellt eftersom att batteriet inte kommit till rätta än.
  • Interfacet

Nja, LG, här kan ni nog behöva tänka om lite. Tillexempel är notification-baren överdrivet kluddig. Dessutom finns det en del översättningsmissar. Men däremot tummen upp till att man kan anpassa telefonen på nästan alla plan i flera LG-appar, vilket möjliggör en personlig telefon.

Imorgon kommer jag att gå djupare in på prestandan med benchmarks etc. Det kan även hända att jag skriver om en speciell funktion eller app. Jag kommer såklart gå djupare in på alla aspekter kring telefonen, men det kommer lite senare. Godnatt :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Designed By Seo Blogger Templates