fredag 27 september 2013

Vad jag ser fram emot i LGG2

Tänkte skriva av mig nu lite innan jag får telefonen i handen. Medan jag sitter och längtar har jag funderat lite över vad jag mest ser fram emot att testa med telefonen.

 1. Kameran. Jag har länge velat ersätta min point-and-shootkamera med en mobiltelefon, och LG G2 kommer att bli den första allvarliga utmanaren. Med sin 13MP-kamera med Optisk bildstabilisering som minskar brus och suddigheter i bilderna är jag säker på att den kommer ta foton som inget annan telefon jag tidigare ägt. I och med G2 har LG dessutom lagt in massvis med nya funktioner och effekter i kameraappen.

2. Interfacet. Visst är G2 prisad för sin kraftfulla processor och grafikkort, men det mest interessanta är ändå enligt mig det visuella och praktiska, det du faktiskt använder. Det spelar ingen roll hur bra hårdvaran är om inte mjukvaran stämmer. Jag hoppas att de olika funktionerna såsom Qslide kommer att imponera på mig och det är något jag ser mycket fram emot att testa.

 3. Knapplaceringen. Det omtalade och något kontroversiella beslutet att placera både ström- och volymknapparna på baksidan av telefonen är något som flera recensenter sett som positivt, medans vissa inte alls har gillat konceptet. Det ska bli spännande att se vad jag bildar för åsikt.

 
Nästa inlägg kommer förmodligen på måndag, då telefonen kommer dimpa ner på posten. Då kan ni förvänta er en liten unboxing (alternativt med video) och lite första intryck. Ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Designed By Seo Blogger Templates